Wij bieden deskundige en persoonlijke begeleiding | Urifoon

Wij krijgen geregeld het gevoel dat mensen denken dat door het kopen of huren van een plaswekker het probleem bedplassen is opgelost. Helaas is dit niet het geval. Een plaswekker is geen wondermiddel, maar een hulpmiddel bij een intensieve training.

Meerdere aanbieders van plaswekkers schetsen het ideale plaatje: De plaswekker geeft alarm op het moment dat de gebruiker in het sensorbroekje plast. De gebruiker wordt gewekt en maakt de plas op de wc af. Door dagelijks door de plaswekker te worden gewekt, leert de gebruiker na enige tijd het signaal van een volle blaas tijdens de slaap tijdig te herkennen. Het wordt uit zichzelf wakker om naar de wc te gaan. 

Maar wij weten als geen ander dat de plaswekkertraining helaas niet bij iedereen volgens het ideale plaatje verloopt. Daarom bieden wij onze unieke persoonlijke begeleiding standaard bij elke training. Deze is deskundig, zéér ervaren en succesvol. Wij doen dit al sinds 1954.

Onze begeleiding maakt het verschil in bijvoorbeeld de volgende situaties.

  • Het kind reageert niet op het alarm van de plaswekker. Bedplassers hebben vaak een hoge wekdrempel, zodat men moeilijk wakker wordt. Zelfs van het irritante geluid van een plaswekker.
  • Er wordt meerdere keren per nacht in bed plast. Met een luier heeft u niet in de gaten hoe vaak uw kind tijdens de slaap plast. Is het 1 grote plas of zijn het meerdere plasmomenten? Tijdens de plaswekkertraining merkt u dit wel, want bij elk plasmoment gaat het alarm af. Indien het alarm meerdere keren per nacht gaat, is de plaswekker training niet lang vol te houden. Te vermoeiend voor uw kind en voor u.
  • Men is zich niet bewust van wat er gebeurt als het alarm af gaat. Het kind stopt bij het alarm wel met plassen, maar is zich nergens van bewust. Om van het bedplassen af te komen, is het belangrijk dat het kind bewust is van wat er gebeurt. 

Onze persoonlijke en deskundige begeleiding biedt de juiste handvatten hoe deze en nog vele andere onverwachte situaties kunnen worden opgelost. De klanten die van onze helpdesk gebruik hebben gemaakt, geven aan dat dit een aantoonbaar positief verschil in de voortgang van de training heeft gemaakt 

Hoe werkt de begeleiding van Urifoon?

Als u voor de Urifoon plaswekker kiest, ontvangt u standaard:

  • Scorekaarten en stickers om de voortgang per nacht vast te leggen en te belonen
  • Emails gedurende de gehele training. De meeste emails ontvangt u in het begin van de training, omdat deze periode het meest belangrijk en als meest intensief wordt ervaren. Wij weten als geen ander wat de belangrijkste situaties en hobbels kunnen zijn op de verschillende momenten tijdens de training. Hierop is de timing van de adviezen in deze emails afgestemd. Wij raden u aan deze te lezen en toe te passen waar nodig. Het heeft bij heel veel kinderen het verschil gemaakt tussen wel of niet succesvol de plaswekker training af te ronden.
  • De adviezen uit de emails zijn generiek en gebaseerd op de tienduizenden kinderen die wij sinds 1954 met de Urifoon plaswekker training hebben bijgestaan. Uw kind is uniek en verdient ook de persoonlijke begeleiding als dat nodig mocht zijn. U kunt tijdens kantooruren telefonisch contact met ons op te nemen en dan bespreken wij de voortgang van de training met uw kind en kunnen u dan heel gericht van advies voorzien om de training zo effectief mogelijk te laten verlopen. U kunt ons bellen op 0297 760 001, maar een mail sturen naar [email protected] kan uiteraard ook.
  • Wij helpen u gedurende de gehele training en net zo vaak totdat uw kind zindelijk is. Uiteraard ook bij een eventuele terugval als daar helaas sprake van is. En natuurlijk ook als u met dezelfde plaswekker met een andere dochter of zoon gaat trainen. Ons team staat van maandag t/m vrijdag tussen 9 en 17 uur voor u klaar.

Horen wij dat de training is geslaagd, dan sturen wij het kind een vrolijke verrassing.

Is de begeleiding van Urifoon voor iedereen beschikbaar?

Onze begeleiding is gratis voor diegene die een nieuwe Urifoon plaswekker hebben gekocht of bij ons een plaswekker hebben gehuurd. Klanten die bij ons de plaswekker hebben besteld, staan automatisch geregistreerd. Heeft u een Urifoon plaswekker bij 1 van onze partners gekocht, verzoeken wij u eerst de meegeleverde aanmeldkaart voor begeleiding in te sturen zodat ook u goed staat geregistreerd.

Heeft u een 2e hands Urifoon plaswekker of een plaswekker van een ander merk? Ook dan begeleiden wij u graag! Wij verzoeken u dan te bellen naar 0900 - BEDPLASSEN (0900 - 2337527736). Dit nummer kost 60ct per minuut.