Privacy: Veilig en vertrouwd bij Urifoon

Uw privacy is gewaarborgd

We doen er alles aan om uw privégegevens ook echt privé te houden. Dat mag u uiteraard van ons verwachten.

Bij uw bestelling vragen wij gegevens van u, zodat we u en/of uw kind zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken leest u hieronder. Ook leest u wat uw rechten zijn, wie toegang heeft tot uw data en hoe lang we uw gegevens bewaren.

 

Waarom vragen en gebruiken wij uw gegevens?

Wij hebben uw gegevens in ieder geval nodig vanwege juridische gronden. Denk hierbij aan de contractuele afspraken tussen u en Urifoon, zoals het aankopen of huren van een product en de garantie daarop. 

Daarnaast kunnen wij uw gegevens gebruiken bij een zogenaamd "gerechtvaardigd belang". Dit betekent dat wij onze klanten de meest optimale en persoonlijke service en begeleiding willen geven. Hierbij denken wij altijd aan uw privacy. Dit geldt voor:

  • Het vermelden van de gegevens van uw kind op de factuur, zodat deze sneller door uw zorgverzekeraar wordt geaccepteerd
  • Het contact met onze persoonlijke helpdesk om de individuele voortgang van de plaswekker training te bespreken
  • Uw reviews en deelname aan eventuele klanttevredenheidsonderzoeken
  • Uw bezoek aan de Urifoon webshop
  • Acties
  • Social media
  • Nieuwsbrief en emails.

Wij kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om uw gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer fraude wordt vermoed.

 

Wie heeft toegang tot uw gegevens?

Wij geven uw gegevens alleen door aan andere partijen wanneer dit echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: IT-dienstverleners, betaalpartners, partijen die onze reviews verzamelen en uiteraard de bezorgpartners. 

Met al deze partijen hebben wij een zogenaamde Verwerkersovereenkomst gesloten, zodat uw gegevens volgens de wet worden gebruikt.

 

Waar worden uw gegevens opgeslagen?

Wij slaan uw gegevens op in een paar binnen Nederland opgeslagen databases. Hierbij worden zeer strenge beveiligingsmaatregelen gehanteerd. Tevens werken wij met 1 Amerikaanse partij samen. Zij zijn geregistreerd onder het Privacy Shield, dat u voldoende bescherming biedt.

 

Hoe lang bewaren wij uw gegevens?

Wij bewaren uw gegevens niet langer dan noodzakelijk. In de praktijk houden wij de volgende termijnen aan, waarna wij uw gegevens verwijderen:

  • Inactieve klantaccount verwijderen wij na 7 jaar. Na die periode gebruiken wij uw gegevens alleen anoniem voor interne rapportages. Dit geldt ook voor het vastgelegde korte verslag n.a.v. eventueel contact over begeleiding bij de training, service of reparatie.
  • De Belastingdienst stelt dat wij onze administratie met uw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar moeten bewaren. Daarna gebruiken wij alleen anonieme gegevens voor interne rapportages.

 

Wat zijn uw rechten?

Uw privégegevens zijn van u. U kunt dus altijd een kopie van uw gegevens opvragen, wijzigen of verwijderen (binnen de regels van de wet, zoals met de Belastingdienst). U kunt hiervoor een mailtje sturen naar info@urifoon.nl. Wij kunnen hierbij aanvullende informatie opvragen om zeker vast te stellen dat u het bent.

 

Heeft u vragen of klachten?

Heeft u vragen vragen of klachten over uw gegevens en de bescherming van uw privacy bij Urifoon?  U kunt deze mailen naar info@urifoon.nl of schrijven naar:

Urifoon BV

t.a.v. M. Kip

Mennonietenbuurt 29

1427 AX  Amstelhoek

 

Wie is verantwoordelijk voor uw gegevens?

Urifoon BV

Mennonietenbuurt 29

1427 AX  Amstelhoek

Telefoon: 0297 760 001

Kvk: 30287291

BTW-nr.: NL822179003 B01